toon meer

Fictieschrijver

Genre
Roman

Thema's
Geschiedenis - Humor - Psychologie - Seksualiteit - Mediawijsheid - Vriendschap

Subthema's
Tijd vóór smartphone en crisis, bedrijfsleven, relaties, reclame, marketing, Rotterdam, doorgaan bij tegenslag, maximale uit jezelf halen

Activiteiten
Internetactiviteit - Interview (als geïnterviewde) - Lezing - Presentatie - Signeersessie - Voordracht

Leeftijdsgroepen
Klas 4-6 Voortgezet Onderwijs - Jongvolwassenen - Volwassenen - Senioren

Julie van Mol (1974) is debutante en freelancer in marketing en communicatie. Soms doceert zij haar vak op mbo- en hbo-niveau. Haar diploma’s voor Communicatiewetenschap (RUN), Nima Marketing B en de postdoctorale studie Digital Marketing Strategie (Beeckestijn) liggen keurig op een stapeltje. De leer- en taalachterstand die ze als kind had heeft zij dus ingelopen. Ze meent dat veel mogelijk is tot het tegendeel is bewezen. Iemand zei eens dat ze een energiecentrale op twee benen is.

Acht jaar werkte zij aan haar debuutroman ‘Sterker door strijd’. Jan Dijkgraaf gaf haar een ‘schop’ om het manuscript in vier weken te voltooien. Zijn mening en die van twintig proeflezers verspreidde zij op sociale media. Haar uitgever, Uitgeverij Palmslag, vond haar na tien dagen.

15 april 2017 verscheen ‘Sterker door strijd’. Zesenhalve maand later was er al een derde druk van deze roman met Rotterdam als toneel, boordevol geschiedenisfeitjes en weetjes. Utrecht, Nijmegen en Amsterdam komen ook voor, inclusief feiten. Tegelijk ga je terug naar 2007. De tijd vóór de crisis, de tijd van sms’en op je mobiel en het begin van sociale media en dus zonder het voortdurende bombardement hiervan.

Julie vertelt gepassioneerd over haar roman, de boekenwereld, marketing, communicatie, reclame en doorzettingsvermogen.

 

Media

video's