Non-fictieschrijver

Genre
Autobiografie - Kinderboek - Non-fictie - Young adult - Dagboek - Biografie - Jeugdboek

Thema's
Familie - Gezondheid - Pesten - Psychologie - Vriendschap - Wetenschap - Reizen

Subthema's
dyslexie - leerproblemen - schrijven/lezen
Activiteiten
Interview (als geïnterviewde) - Lezing - Presentatie - Signeersessie - Voordracht

Campagnes
Kinderboekenweek 2020

Leeftijdsgroepen
Groep 5-6 Basisonderwijs - Groep 7 -8 Basisonderwijs - Klas 1-3 Voortgezet Onderwijs - Klas 4-6 Voortgezet Onderwijs - Jongvolwassenen - Volwassenen

Léon Biezeman heeft dyslexie. Hij studeerde Creatief Educatief Werk en orthopedagogiek en deed onderzoek naar hoe mensen met dyslexie leren. Léon zet zich als ambassadeur in om dyslexie op de kaart te zetten. Hij schreef er een aantal artikelen en boeken over, waaronder Schrijven met dyslexie, een boek dat hij schreef met ruim 80 kinderen met dyslexie, en; AppZurt – dyslexie van a tot z, een boek voor kinderen met dyslexie, hun vrienden, klasgenoten en broers en zussen. Het staat vol leuke feiten en weetjes over dyslexie en hoe ermee om te gaan. Léon is ambassadeur voor Dyslexia and Literacy International, een organisatie die nauw samenwerkt met UNESCO.

Léon in de 'Taalstaat' NPO radio 1: https://www.nporadio1.nl/cultuur-media/17486-schrijver-en-dyslecticus-leon-biezeman-krijgt-vaak-verbaasde-blikken
 

Publicaties


Ruimte voor dyslexie
2019, Uitgeverij Cyclus
Autobiografie

Appzurt
2016, Van Tricht
Kinder- of jeugdboek - Non-fictie

Schrijven met Dyslexie
2010, Uitgeverij Cyclus
Autobiografie - Biografie - Bloemlezing - Dagboek - Fantasy - Kinder- of jeugdboek - Korte verhalen - Mythe - Sprookje - Non-fictie

Handboek Dyslexie Compenseren
2010, Uitgeverij Cyclus
Wetenschap - Young adult - Non-fictie

Leren met dyslexie. Deel 1: Onderzoek
2007, Uitgeverij Cyclus
Wetenschap

Leren met dyslexie. Deel 2: reflectie
2007, Uitgeverij Cyclus
Wetenschap - Non-fictie

Ruimte voor dyslexie
1998, De toorts
Autobiografie

Media

Blijf op de hoogte

aanmelden voor onze nieuwsbrief