Toolkit Schrijversbezoek Toolkit coördinatoren vo

Na het bezoek

Communicatie

  • We stellen het op prijs als je in eventuele communicatie noemt dat het schrijversbezoek geregeld is via De Schrijverscentrale. In de mediakit vind je o.a. ons logo. 
  • Bericht of foto op social media geplaatst? Tag de schrijver en de Schrijverscentrale (#schrijverscentrale). 
  • Heb je een bijzondere voorbereidingstip of samenwerkingspartner? Die kunnen voor anderen ook interessant zijn. We horen graag jouw tip.

 
Evaluatie

  • Evalueer het bezoek met het team. Hoe heeft iedereen het beleefd? Denk ook aan de reacties van de leerlingen. 
  • Wat werkte goed in de eigen organisatie? Wat kan er een volgende keer beter? Neem de succesfactoren mee in een volgend plan. 
  • Complimenten of tips voor de auteur? Deel ze met de auteur en de Schrijverscentrale. 

Tot ziens?

  • Mogen we nog een bezoek van een schrijver voor je boeken? Staat het schrijversbezoek al in het lees(beleids)plan en in de begroting/Cultuurkaart-planning? Op de site Leesplan kun je een eigen school-leesplan maken. 
  • Is het schrijversbezoek je goed bevallen? Tip een collega van een andere school! 
  • Tip: schrijf je in voor de nieuwsbrief van de Schrijverscentrale. Je ontvangt dan een paar keer per jaar informatie & inspiratie en nieuws zoals kortingsacties. Of volg ons op Instagram, Linkedin of Facebook