Geboortedatum 1965-09-20
Geboorteplaats Rotterdam
Website
https://www.marjodevroed.com/
Facebook
https://www.facebook.com/marjo.devroed
Twitter
https://twitter.com/MarjodeVroed
Instagram
https://www.instagram.com/marjo_de_vroed_auteur/
Geboortedatum
1965-09-20
Geboorteplaats
Rotterdam
Website
https://www.marjodevroed.com/
Facebook
https://www.facebook.com/marjo.devroed
Twitter
https://twitter.com/MarjodeVroed
Instagram
https://www.instagram.com/marjo_de_vroed_auteur/
Fictieschrijver
Genre
Fantasy - Jeugdboek - Spanning
Thema's
Dieren - Familie - Humor - Identiteit - Misdaad - Natuur - Vriendschap
Subthema's
je kunt meer dan je denkt
Activiteiten
Jurylidmaatschap - Lezing - Presentatie - Signeersessie - Workshop/masterclass
Leeftijdsgroepen
Groep 7 -8 Basisonderwijs - Jongvolwassenen
Marjo de Vroed is sinds oktober 2019 fulltime schrijfster van kinderboeken. Zij heeft jarenlang les gegeven in afwisselend de onder-, midden- en bovenbouw van een Jenaplan basisschool. Ze heeft veel ervaring met schoolbezoeken en maakt kinderen graag enthousiast voor lezen.
Met Het donkere visioen, De gevaarlijke strijd en De niet zo gewone Raven heeft Marjo inmiddels twee spannende en een humoristisch jeugdboek op haar naam staan. Haar achtergrond als leerkracht zorgt ervoor dat ze dicht bij de belevingswereld van kinderen blijft. Buiten het schrijven van de eindmusicals op haar school, heeft ze ook nog twee spannende verhalen voor volwassenen geschreven die gepubliceerd zijn in bundels.
Marjo geeft lezingen of workshops aan de bovenbouw van basisscholen. Daarbij vertelt ze niet alleen over haarzelf en haar boeken, maar leest ze ook voor en laat ze zien hoe leuk het is om je fantasie te gebruiken. Tijdens al haar bezoeken staat het plezier voor taal centraal.
Reacties van leerkrachten:
* Wat een geweldige prestatie van Marjo! 30 Kinderen hingen aan haar lippen in groep 8. Ze waren nieuwsgierig naar het verhaal en wilden het echt lezen. Dit is hoe je lezen stimuleert! *
* Met haar achtergrond als leerkracht weet Marjo als geen ander hoe ze kinderen tot lezen krijgt. Ze weet hoe kinderen voelen en denken en waar ze hen mee kan triggeren*