Ik vertel kinderen ontzettend graag een geheim. Een geheim dat te maken heeft met lezen en je brein. Een geheim waardoor kinderen worden geprikkeld om uit zichzelf (grager) te gaan lezen of te blíjven lezen. Dat geheim houd ik nog even onder de pet totdat ik bij jullie op school kom.
Mijn kracht is mijn diversiteit. Ik heb bijna 50 boeken op mijn naam staan en ik schrijf in diverse genres en voor alle leeftijden. Daarnaast ben ik gediplomeerd leerkracht basisonderwijs met veel onderwijservaring. Ik ben breed inzetbaar, van kleuters tot en met groep 8, en ook de eerste drie klassen van het voorgezet onderwijs.
Ik ben spontaan en enthousiasmerend, en flexibel in mijn aanpak. Tijdens een bezoek vertel ik over mijn boeken en mijn schrijverschap, ik lees voor, vertel over het belang van lezen (je wordt er slimmer van, zelfs als je er niet van houdt!) en ik ga met de leerlingen in gesprek. Ook kan ik schrijfactiviteiten aan een bezoek koppelen.
Lees hier wat kinderen van mijn lessen vinden
In november 2020 is er weer een heel eigen boek van mij verschenen, 'Mijn jaar in een tent', over een meisje dat voor een challenge op school een jaarlang in een tent in de (donkere, stille) achtertuin wil gaan slapen om geld op te halen voor vluchtelingenkinderen in tentenkampen. De challenge die daar voor haarzelf in zit, is om haar eigen angsten te overwinnen.
Naast het schrijven van eigen boeken, hertaal ik graag klassiekers:
Alleen op de wereld
Mary Poppins
Romeo & Julia (romanversie 15+)
Het wonderbaarlijke verhaal van de kleine prins
Oliver Twist
Ik schrijf ook samen met jeugdboekenauteur Pieter Feller, onder andere:
Clara, een historische trilogie die zich afspeelt in 1911-1912, over de Amsterdamse Clara.
Meneer Victors Vreselijke Vertellingen, heerlijke griezelverhalen.
Red de Olifant!, een grappig verhaal over twee kinderen die samen met hun opa een kinderboekwinkel redden (een uitermate actueel boek, zeer geschikt in het kader van leesbevordering!)
Ik heb specifieke programma's in de aanbieding, maar ik geef net zo graag lezingen 'uit de losse pols'. Je weet immers nooit waar leerlingen spontaan mee op de proppen komen, en ik speel daar graag op in.
Ik kom het liefst live in een klas, maar als dat gezien de huidige omstandigheden niet wenselijk of mogelijk is, kan het ook online.